Breaking News

piątek, 14 stycznia 2011

Serial metodą nauki - 福氣又安康 (Easy Fortune Happy Life)-mój typ serialu do obejrzenia.

www.mysoju.com
Oglądanie filmów i seriali w języku, którego się uczymy uważam za niezbędne. ( Temat ten rozwinęłam w tym wpisie - Motywacja w nauce języków, jak jej nie stracić? Serial metodą nauki? ) 


Śledzenie losów bohaterów ożywia język, którego się uczymy.  Czasem ucząc się dopada nas przygnębienie. Spędzamy czas nad podręcznikiem, przepisujemy teksty, powtarzamy słowa, wykonujemy ćwiczenia. W miarę nauki pojawiają się pierwsze problemy, coś wydaje się nam zbyt trudne. Po krótkim czasie dochodzimy do przekonania, że nie jesteśmy  w stanie nauczyć się docelowego języka. Jesteśmy znudzeni i zmęczeni, w naszej głowie powstaje przerysowany obraz rzeczywistości.
Oglądanie seriali, filmów czy bajek uświadamia nam, że jednak są ludzie dla których posługiwanie się tym językiem jest naturalne, bezproblemowe. Widzimy, że to język jak każdy inny, są słowa oznaczające emocje, przedmioty itd. 'Spadamy na ziemie' i uczymy się dalej. Uspakajamy się.
Dlatego warto jest oglądać seriale ( preferuję bardziej seriale od filmów, ponieważ tutaj dochodzi jeszcze uzależnienie od nich co ma same pozytywne strony dla naszego procesu nauki, ciekawimy się losami- oglądamy bez przymusu. Chcąc nie chcąc uzależniamy się od języka, podoba się nam jego brzmienie, chcemy jak najszybciej posiąść zdolność rozumienia - a zatem nie zniechęcamy się do nauki, ale przeciwnie motywacja wzrasta; plus oczywiście uczymy się poprzez oglądanie, osłuchujemy się, utrwalamy posiadaną już wiedzę oraz ją rozwijamy).


Do nauki języka chińskiego nie można podchodzić jak do nauki każdego innego 'popularnego języka' (mam na myśli języki takie jak angielski,niemiecki,wloski, hiszpanski, francuski, portugalski, rosyjski itd.).
Dla nas polaków język chiński jest nieznany, niesłyszany, oddalony. Nie mamy z nim wręcz żadnego
kontaktu. Filmy w telewizji w tym języku emitowane są niezwykle rzadko, sami też po kino chińskie z wyboru najczęściej nie sięgamy, chyba że jesteśmy pasjonatami tamtego kraju, kultury, języka czy po prostu lubimy ich filmy.


Zalecam oglądanie seriali niezależnie od tego jakiego języka się uczymy, przy nauce języka chińskiego jednakże uważam to za czyn niezbędny. Jest to zaryzykuje powiedzieć wręcz konieczne. Trzeba oglądać i to często. Słuchać, słuchać i jeszcze raz słuchać - mowy, intonacji. Osłuchiwać się. 
Mając doświadczenie z różnymi innymi językami dla mnie język chiński jest najtrudniejszy do nauki. Teraz kiedy się go uczę intensywnie, mam wrażenie że pozostałe języki ( z grupy wcześniej wspomnianej) są banalnie proste, że tak na prawdę ich nauka to relaks.. Język chiński w moim przypadku wymaga dużego wysiłku. Mimo, że się osłuchuje już wiele miesięcy dalej czasem słyszę słowa, które już tak na prawdę znam, ale których nie jestem w stanie wyodrębnić z ciągu mowy. Niemniej jednak nauka żadnego innego języka nie była tak niezwykłym doświadczeniem i nie dawała mi tyle radości. 


福氣又安康 (Easy Fortune Happy Life)


Rozpoczynałam oglądanie wielu seriali w języku chińskim, jednakże nic mnie nie zainteresowało przez długi czas. Aż wreszcie znalazłam serial 福氣又安康 (Easy Fortune Happy Life) - do obejrzenia online tutaj. Ten serial wciągnął mnie na tyle, że w ciągu mniej więcej 24 godzin obejrzałam 12 godzinnych odcinków ;] W sumie 4 dni zajęło mi zakończenie tej serii. Sama nie wiem czemu, czy ze względu na treść czy z radości, że wreszcie znalazłam coś godnego uwagi.


Serial ma charakter romantycznej komedii. Jest chwilami bardzo smutny i doprowadza do łez, innymi z kolei jest bardzo śmieszny.
Opowiada o dążeniach rodziny w objęciu spadku po dziadku- firmy wartej 80 bilionów. Jest to zderzenie dwóch światów - ludzi bogatych, zepsutych, chciwych, którzy dosłownie po trupach dążą do objęcia majątku. Do tego stopnia, że życzą dziadkowi jak najprędszej śmierci, a kiedy ten trafia do szpitala odmawiają podpisania zgody do przeprowadzenia niezbędnej dla uratowania życia operacji. Ludzi pełnych intryg, w gruncie rzeczy nieszczęśliwych. - ze światem ludzi skrajnie biednych, ale szczerych i dobrych. Prostych i życzliwych.
Dziadek informuje swoją rodzinę, iż ten który poślubi pewną młodą, biedną dziewczynę z gór, zajmującą się chińską medycyną - ten otrzyma 80 bilionów. Czemu ją ? Odpowiedź znajduje się w serialu. Dodam tylko, że główny pretendent do objęcia majątku to młody, przystojny, zepsuty, podstępny osobnik, który z początku, zanim dowiaduje się o pełnej woli dziadka, zleca morderstwo dziewczyny..
Dodatkowo serial uczy nas o sytuacji chińskiej medycyny oraz z nią związanych nielegalnych kradzieży chińskich dóbr naturalnych, które to kradzieże są ogromnym problemem i przyczyną zniszczeń domów a nawet śmierci ludzi..










Chcesz wiedzieć więcej? Obejrzyj serial, a ja tymczasem rozpocznę poszukiwania kolejnego, który wniesie coś nie tylko w moją naukę języka, ale także do mojego życia.. =)

Miłego oglądania! Mam nadzieje, że mój typ się spodoba!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...