Breaking News

sobota, 1 stycznia 2011

Nauka języka chińskiego przez telefon komórkowy, iPhone, iPod Touch, iPad bądź komputer - za darmo

http://www.trainchinese.com/
Zapraszam do odwiedzenia strony http://www.trainchinese.com/. Jest to niezwykle interesująca strona, która za darmo umożliwia naukę języka chińskiego. Strona zawiera słownictwo, znaki chińskie, pin yin a także wymowę do odsłuchania.
Należy zarejestrować się na stronie ( za darmo oczywiście ). Po rejestracji logujemy się na nasz profil i na górze strony wchodzimy w zakładkę "content", po czym uzyskujemy dostęp do słownictwa, które jest pogrupowane:

- tematycznie;
- na poszczególne poziomy HSK z rozbiciem każdego na mniejsze grupy wyrazów/ zdań;
- listy słów ze względu na znaki, np. słowa, które zawierają w sobie znak kobiety, dziecka, tygrysa itd.;
- wg. częstotliwości użycia;
- wg. poziomu zaawansowania ucznia;
- sytuacyjnie , np. słownictwo przydatne podczas wizyty w banku;
oraz listy dodane przez użytkowników.

Kolejna zakładka u góry strony to "Practice". Po kliknięciu w nią wchodzimy w aplikację online, która umożliwia naukę języka chińskiego poprzez fiszki. Jest wymowa do odsłuchania, jest pin yin, znaki chińskie a gdy słowo występuje samodzielnie są również 2 przykłady użycia go w zdaniu.

Opisywaną aplikację można pobrać i zainstalować na pulpicie komputera bądź pobrać ją w wersji na telefon komórkowy czy też dla iPhone, iPod Touch lub iPad. Do pobrania jest także program umożliwiający transfer nowych fiszek z komputera na telefon za pomocą Bluetooth'a bądź kabla umożliwiającego przesyłanie danych z jednego urządzenia do drugiego. Aplikacja umożliwia wybór metody nauki fiszek, częstotliwość powtórzeń itd. Możemy również śledzić nasze postępy.
 W przypadku przesyłania do telefonu nowych fiszek, każdorazowo fiszki, które już opanowaliśmy bądź 'śpiące fiszki' będą zastępowane nowymi.

Za darmo możemy dodawać co tydzień określoną liczbę nowych fiszek. W pierwszym tygodniu 20, w drugim 15 a
w każdym kolejnym 10. Nie mamy możliwości wyboru fiszek z list słownictwa. Jeśli uczymy się bardzo intensywnie i podoba się nam ta metoda możemy pomyśleć o porzuceniu statusu 'użytkownika normalnego', płacąc 3,50- 5,60 USD na miesiąc uzyskujemy możliwość dodawania do 500 nowych fiszek co tydzień. Sami decydujemy ile i z jakiej listy, które konkretnie słowa/zdania chcemy dodać do naszej aplikacji.

Moja opinia:


Nie jestem zwolenniczką nauki za pomocą fiszek ale powyższa strona, listy słownictwa są bezcenne. Sama aplikacja jest bardzo interesująca jeśli do użycia na telefonie.  Szukałam czegoś co nie będąc w pobliżu laptopa czy też nie mając pod ręką książki zmieści się w telefonie, będzie ładne, wygodne i proste w użyciu i umożliwi kontakt z językiem chińskim, jednocześnie  nie chciałam tracić pieniędzy na internet w komórce. Stąd wzięły się poszukiwania takiej aplikacji. Znalazłam kilka, ale jak na razie tylko ta wydaje mi się być godna uwagi. Wg. mnie nie ma sensu płacenia za uzyskanie dostępu do 500 słów tygodniowo. 10 nowych co tydzień w zupełności starcza jeśli ktoś swoją drogą i tak uczy się z jakiejś książki, czy też realizuje jakiś inny kurs. Aplikacja nawet na telefonie ma możliwość odsłuchania wymowy co jest rewelacyjne. 10 nowych słów co tydzien  powinno starczyć komuś kto nie chce tracić czasu podczas np. czekania w kolejce, drogi autobusem itd.

Jeśli chodzi o zwolenników nauki za pomocą fiszek w ogole, to sama nie wiem co powiedzieć. To zależy jak im się ta aplikacja spodoba. Ja osobiście w takiej sytuacji rozważyłabym naukę za pomocą darmowych fiszek HSK Flashards, które są w pełni darmowe i bez żadnych limitów. Jednakże plusem  strony 'trainchinese' jest niewątpliwie możliwość aktualizacji fiszek wg. naszych indywidualnych potrzeb, wyboru słownictwa z list, które jak już opisywałam są podzielone bardzo sensownie. Z kolei opłata sama w sobie nie jest aż tak wysoka, więc jeśli ktoś jest zwolennikiem takiej metody i nie wystarcza mu 10 nowych słów/fraz na tydzień to tak poleciłabym dokonanie opłaty i otrzymanie dostępu do większej ilości fiszek do pobrania.
Jednak nie zdecyduję się na to ponieważ powyższą aplikację chcę używać tylko i wyłącznie na moim telefonie komórkowym, gdy jestem z dala od książek i laptopa a mam chwilę wolnego czasu :)
Dla mnie jest to dodatek umożliwiający jak największy kontakt z językiem chińskim. Nie potrzeba mi więcej jak 10 nowych fiszek tygodniowo, bowiem uczę się i tak z podręcznika.

Teraz powinnam zwrócić częściowo honor użytkownikom, którym tłumaczyłam, że fiszki są zbędne. Owszem, jeśli użyte z rozwagą mogą być nieocenione tak jak np. HSK flashcards, które pozwalają na weryfikację stopnia zaawansowania, bądź aplikacja trainchinese, która na telefonie jest idealna. W dalszym ciągu nie wyobrażam sobie nauki tą metodą, ale zauważyłam szersze zastosowanie fiszek a zatem częściowo przepraszam za moje ataki na fiszki hehe ;]

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...