Breaking News

poniedziałek, 23 maja 2011

Darmowy kurs HSK po polsku

Tworzony przeze mnie kurs kieruję głównie do osób zainteresowanych przystąpieniem do egzaminu HSK.
Może z niego oczywiście korzystać każdy mający życzenie nauczyć się chińskiego mandaryńskiego.





Każda lekcja kursu będzie prezentowała jeden znak wraz z jego przykładowym użyciem w zdaniu. Przy omawianym znaku ukazywać będę rónież słowa, w których skład wchodzi oraz oznaczać, do którego poziomu egzamiu HSK omawiane słowo przynależy. 
Słowa również będą prezentowane wraz z ich przykładowym użyciem w zdaniach, mimo że nie zawsze będą przynależeć do omawianego poziomu HSK.

Lekcje będą traktować znaki następująco - najpierw poziom 1 HSK, a po jego zakończeniu kolejne poziomy - oczywiście wiele słów z kolejnych poziomów będzie nam już znane jako, że przy HSK 1 ukazywać będę tak jak napisałam powyżej- słowa, w których skład wchodzi omawiany w lekcji znak.

Uczeń nie ma obowiązku od razu uczyć się słów z wyższych poziomów. Może ograniczyć się jedynie do podstawowego poziomu.

Kurs będzie w takiej formie ponieważ sama przygotowuję się do egzaminu HSK i zależy mi na gruntownej nauce od początku wszystkich znaków i słów.
Po przerobieniu poziomu pierwszego mam nadzieję umieć tak na prawdę nie 150 znaków, które składają się na ten poziom, ale dużo więcej.
Każdy jednakże sam zdecyduje w jakim tempie i formie chce się uczyć. Może uczyć się kolejno - najpierw poziom pierwszy, następnie drugi, trzeci itd. bądź zdecydować się na naukę znaków i słów do interesującego go poziomu HSK, bądź tak jak ja uczyć się od początku wszystkiego.

Słów kilka o zdaniach przykładowych

Zdania ilustrujące zastosowanie znaków/słów nie będą się składać wyłącznie ze znaków przynależących do omawianego poziomu HSK.
Uczeń powinien nauczyć się zapisywać wszystkie słowa w zdaniu, ale nie będzie zaznajomiony z ich dokładnym znaczeniem, aż do momentu dojścia do lekcji, która je omawia.
Z całego zdania interesuje nas tylko znak/słowo, którego się uczymy oraz znaczenie zdania. 
Uczymy się zatem zapisu wszystkich znakówich wymowy oraz znaczenia całego zdania ( nie poszczegolnych znaków!).
Zdania będą stosunkowo krótkie, proste i użyteczne. 
W miarę nauki znaki w zdaniach będą się powtarzać i będziemy wiedzieć o nich więcej.

Kurs skupia się na nauce pisania i czytania. Jest układany pod egzamin HSK, dlatego jest kierowany głównie do osób pragnących zdobyć certyfikat z języka chińskiego. Nie planuję poruszać w nim kwestii gramatycznej ani innych aspektów związanych z nauką języka chińskiego.Doskonałym jego uzupełnieniem będzie po prostu słuchanie i oglądanie w tym języku. 
Gramatyka i inne ciekawostki będą się pojawiać osobno blogu ( tak jak do tej pory).

Jak już napisałam każdy może się z niego uczyć, tym bardziej że będzie to wyczerpujący kurs w języku polskim, a nie angielskim, który oferuje nam w internecie wiele miejsc i możliwości samodzielnej nauki. Niestety nie każdy radzi sobie z angielskim na tyle dobrze, by mógł korzystać z materiałów w tym języku. Dlatego mam nadzieje, że moja praca zostanie doceniona przez osoby zainteresowane nauką.
Kurs jest i zawsze będzie darmowy.

Można oczywiście kwestionować moją metodę jednakże, jest to moje zalecenie realizacji kursu, ponieważ ja osobiście uważam je za skuteczne.
Jestem otwarta na wszelkie sugestie i przemyślenia.


Można pisać na evageliamylonaki@gmail.com bądź zostawić komentarz pod wpisem.

3 komentarze:

  1. swietny pomysl :) napewno skorzystam, wiec praca nie pojdzie na marne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok :)Daj znac jakie bedziesz mial wrazenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a no pewnie, ze dam znac :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...